اخذ مدرک معتبر پرستاری با ریز نمرات و قابل استعلام از دانشگاه معتبر سراسر کشور همراه با ترجمه رسمی و تاییده دادگستری و وزارت امور خارجه معتبر برای مهاجرت به کانادا و المان و بقیه کشورهای اروپایی و...

معرفی رشته پرستاری

پرستاری یکی از رشته هایی هست که بیشترین ظرفیت پذیرش دانشگاه ها رو داره. طول دوره تحصیلش نسبت به رشته های دکتری عمومی که ۶ تا ۷ ساله هستن کوتاهتره که این میتونه یه مزیت برای ورود سریع تر به بازار کار باشه هرچند سقف درآمد پرستاری معمولا کمتر از رشته های دکتری عمومیه. جزو ۱۱ رشته ای هست که طرح اجباری دارن. متاسفانه پرستاری هم مثل رشته اتاق عمل و بر خلاف رشته هایی مثل پزشکی، دامپزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، فیزیوتراپی، بینایی سنجی، شنوایی شناسی و … امکان تاسیس دفترکار، مطب شخصی، کلینیک یا داروخانه نداره و استخدام وابسته به بیمارستان و مراکز درمانیه.

بازار کار و درآمد رشته پرستاری

همانطور که در بالا گفته شد، به سبب کمبود نیروی پرستار، رشته پرستاری از بازار کار خوب برخوردار است و فارغ التحصیلان این رشته بعد از پایان دوره تحصیل خود دغدغه بیکاری را نخواهند داشت و به طور قطع می توان گفت که رشته پرستاری بیکار ندارد. محیط های شغلی پرستاران عبارتند از بیمارستان ها، کلینیک های درمانی، پاراکلینیک ها، درمانگاه ها، مراکز درمانی، مراکز دولتی و خصوصی نگهداری سالمندان و کودکان، اما انتقادی که به وضعیت پرستاران وارد است تفاوت فاحش درآمد پزشکان و پرستاران است با اینکه به لحاظ مشغله و کار وضعیت نسبتا برابری را دارند.

همچنین برخی معتقدند با توجه به فشار کاری پرستاران دریافتی آن ها در مقایسه با بسیاری از کشورهای جهان کم است. معمولا حقوق و درآمد پرستاران با توجه به مدرک تحصیلی، سمت شغلی، ساعت شغلی، نوع بیمارستان و موقعیت جغرافیایی محل کارشان تعیین می شود.

ارتقای شغلی پرستار:

بسته به سطح تحصیلات و مدرک دانشگاهی و سابقه کار و راضی بودن بالادستی ها و یه سری مسائل دیگه پرستار میتونه همون پرستاری شیفت بمونه یا ارتقا پیدا کنه و بشه سرپرستار یا سوپروایزر یا مترون و حتی بالاتر اگه دکتری پرستاری داشته باشه تا حد رئیس بیمارستان بره. بجز رئیس بیمارستان، بقیه پست هایی که گفتم با لیسانس هم امکان پذیره و الزما نیازی نیست ارشد یا دکتری باشید.

مدرک پرستاری معتبر برای مهاجرت

پرستاری در تمام دنیا به عنوان شغل حساس و پرفشار شناخته می شود. بسیاری از پرستاران به دنبال پیدا کردن فرصت های شغلی بهتر و درآمد بالاتر به دنبال مهاجرت هستند .

شغل پرستاری یکی از شغل های پرطرفدار در دنیا است که معمولا بیشتر کشورهای مطرح دنیا شرایط بسیار خوبی را برای پرستاران در نظر گرفته اند. بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران شامل کشورهای آلمان، دانمارک، عمان و سوئد می شود که بهترین شرایط را برای مهاجران خارجی فراهم می کنند و هریک شرایط خاص خود را دارند. در ادامه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی شرایط کار پرستاران در این کشورها می پردازند. برنامه های مهاجرت پرستاران به کشورهای اروپایی و کانادا هر ساله اجرا می شود اما باید دقت داشته باشید که شرایط مهاجرت کاری پرستاران به کشورهای مختلف متفاوت بوده و نیازمند بررسی دقیق پیش از انجام اقدامات لازم است.

آلمان را می توان یکی از راحت ترین کشورها برای مهاجرت پرستاران دانست. این کشور در بخش بهداشت و درمان خود با کمبود نیرو مواجه است. به همین دلیل در سال های اخیر اقدام به جذب پرستار از کشورهای مختلف کرده است. یکی از مزایای مهاجرت به آلمان برای پرستاران میزان بالای حقوق دریافتی است. 

گرایش های کارشناسی ارشد رشته پرستاری عبارت اند از:

پرستاری ویژه
بهداشت
مدیریت
اطفال
روان پرستاری
داخلی جراحی

در مقطع دکترا رشته پرستاری گرایش هایی مانند:

پرستاری ویژه
بافت شناسی
اپیدمیولوژی
آناتومی